Pages

Tuesday, May 19, 2009

JGN PERNAH LUPA

1 story mcmana kita kena belajar dr apa yg kita alami....
Dlm 3 thn lps, masa nk tu nk masuk semester baru drpd 1st year study kpd 2nd year
excited pun ada sebabb dh senior...cuti lama 3 bulan, jumpa kawan2

Pg bertolak,mysis htr ke airport. Angkat2 beg semua barang2....tgk checklist ada ker yg aku tertgl
semua barang ada....beg baju...makanan yg sedap2...lauk pauk...bekal mak bg..stok makanan mmg complete arrr...tkpyh belanja mkn sebulan...

dan yg plg excited my new pc...pc pertama aku dpt seumur hdp..duit dr ptptn (thanks to govmnt)..dr daddy kasi....abg dan kakak (luv u all for alwiz sacrifice for me)

Then naik keta.....akak htr ke airport.semua lambai2....myparents all the adik2 ku

Selepas 10 mnt bertolak....ALAMAK....terlupa sst ,how come blh lupa?
AKu lupa SALAM abah....the very important thing. org yg bg aku mkn, yg dukung aku bila skt masa kecik2, yg bgn tgh mlm tlg picit kaki anak dia nakal siang main lompat2,yg besarkan aku, bg pelajaran smpai masuk UNi.....(dalam ht rasa bersalah)

Mysis said--- itulah kau, mmg mcmtu. benda ptg pun lupa. kckht abah

Then aku naik flight....punyalah istimewa...dr kt ke kl pun nk naik flight...abah bg, syg anak...huhuhu..

Sampai kat KLIA, jupe kawan2...happy2...then amik boarding pass utk flight ke LBN plak
Dlm flight pot pet pot pet bercerita....then bila sampai, cpt2 nk amik barang2 kat luggage (MY NEW PC tu...)...

tunggu pnya tunggu tercongok2 tk nmpak2 beg dan pc aku...then flight attandance tu pun suh tls nama....mereka ckp ---- sorry ada satu troli besar luggage tertgl. (sng nyer ckp)

Aku pun terpk...skrg semester baru, bilik hostel tkdpt lg. brg2 semua dlm beg.yg ada hanyalah---kepenatan & bengang. mujur duit ada nk tambang teksi.then ke hostel..bila smpai hostel bilik yg spptnya aku duduk, junior plak tu.angin aku,sng2 jer amik bilik org

Terpaksa lah menapak dr bilik ke bilik,check mana yg ksg.mlm tu tumpang bilik membe...thanks wani. sambil2 tumpang bilik mu....kita mkn buah laici...tu je yg aku ada krn pgang tgn..
then call mydad....dlm pd tu abah dh call sykt airlines yg bijak sgt tu...dia kata esk akan dpt brg...aku kena g airport sndiri...

Lega....mlmtu aku pk...kenapa kena face all this thing? luggage tkdpt, bilik kena kebas....tk pnh kena mcmni...then esk baru dpt semua...dpt beg aku, MY NEW PC (ada kemek skit) aku dendam arr sykt airlines tu.abah kata dia dh mrh berbakul2 kat manager tu..tp krn dendam aku sykt tu mkin berjaya...hahaha...sbb mereka makin improved...dats good lah

Bilik pun dpt balik...bilik aku spttnya...junior tu korang movelah tpt yg spttnya korang duk..hehehe


MORAL : walaupun kita rasa kita buat kesalahan kecil...tp apa yg kita alami adalah payment cash pd kesalahan tu. Sekecil2mana pun parents kita kckht, bila dgr anak tel : MAK ABAH,,,,sedih....trus mereka akan cair....huhuhuu

I LEARNT FROM DAT : JGN JD PELUPA. AND BE TOUGH TO HANDLE ALL THE THINGS HAPPEND FROM "KESALAHAN MANUSIA YG TAMAK TTP MENYUSAHKAN ORG"

0 comments:

Post a Comment